Mengapa saiz pakaian berbeza dari satu jenama ke jenama yang lain

Mengapa ukuran pakaian berbeza dari satu jenama ke jenama lain, walaupun garis panduan ukuran biasanya mengikuti ukuran yang sama?

ukuran saiz baju, ukuran pakaian, contoh ukuran baju, saiz ukuran baju


Panduan ukuran boleh berbeza dari satu pengeluar ke pengeluar yang lain, dan setiap pereka biasanya menyediakan carta ukuran mereka sendiri. Carta ukuran sampel untuk lelaki yang anda lihat di atas adalah anggaran umum Kecil hingga Ekstra Besar.



Setiap pakaian akan berbeza dari ukuran ini berdasarkan bagaimana pakaian dirancang agar sesuai. Sebilangan pakaian sengaja dirancang agar lebih sesuai sementara yang lain dirancang agar lebih "kasual".

Sebaliknya, banyak saiz pakaian TIDAK berbeza antara satu jenama dengan jenama lain. Saya boleh berjalan ke kedai runcit tempatan saya dan mengetahui - dengan melihat dengan mata saya - bahawa beberapa jenama akan berfungsi untuk saya.

Panduan ukuran di laman web runcit juga memberikan maklumat tambahan. Biasanya maklumat ini merangkumi sama ada pakaian yang disediakan boleh mengikut ukuran, atau cenderung lebih besar atau lebih kecil.

Walaupun terdapat anggapan kebanyakan orang atau masyarakat umum, untuk mempercayai bahawa garis panduan ukuran "biasanya mengikuti set pengukuran yang sama", dalam praktiknya carta ukuran adalah generik dan setiap jenama biasanya menyediakan carta mereka sendiri - yang mungkin berbeza secara signifikan dari carta ukuran umum.

Inilah contoh untuk anda:


Jaket ini dibuat oleh Free People (www.freepeople.com). biasanya memakai saiz XL pada jaket wanita, tetapi jaket khusus ini sesuai dengan saya dengan saiz yang kecil.

Sekiranya anda menjawab pada carta ukuran umum ini, ia tidak akan muat dalam tiga ukuran biasa!

Ini semua mengenai kesesuaian, pereka akan berbeza sesuai dengan pemakai ideal mereka.

Kenyataannya adalah, walaupun terdapat ukuran standard, orang biasanya datang dalam semua bentuk yang berbeza dan juga mempunyai ukuran di antara yang standard. Perbezaan antara postur seseorang, berapa banyak orang yang mengikat otot berbanding tayar ganti yang mereka ada.

Pakaian akan sentiasa sesuai secara berbeza dari orang ke orang.

Oleh itu, ada tiga cara untuk menyelesaikannya, cari perancang yang sesuai dengan pakaian yang sesuai untuk anda, cari seseorang untuk melakukan perubahan pada pakaian yang sedikit lebih longgar, atau mengubah bentuk badan anda melalui senaman atau kekurangannya.

Akhir sekali, ada kemungkinan bentuk badan seseorang tidak memikat pakaian yang ingin mereka pakai. Walaupun itu adalah malang, itu boleh berlaku.

Catat Ulasan for "Mengapa saiz pakaian berbeza dari satu jenama ke jenama yang lain"