ADIDAS SPRINGBLADE SOLYCE


Adidas Springblade Solyce - Black (AQ7930)

Adidas Springblade Solyce

Updates to Adidas Springblade Solyce

  • Adidas terus memperluaskan rangkaian Springblade dengan memperkenalkan Solyce. Diklasifikasikan sebagai kasut latihan yang tahan lasak dan responsif, kasut lari ini memenuhi jangkaan pemasaran Adidas dengan bantuan pisau inovatif.
  • Pegas Springblade berfungsi utamanya sebagai mekanisme penyerap hentakan kasut dan direka dalam arah yang condong untuk gerakan yang lebih memacu ke hadapan, bukan ke atas. Oleh kerana diperbuat daripada polimer, pisau-pisau ini direka untuk bertahan lebih lama berbanding bahan penyerap hentakan EVA biasa atau kaedah penyerap hentakan yang lain.
  • Bahagian atas yang baru, satu kesatuan yang membentuk mengikut bentuk kaki pelari, memberikan sokongan yang memuaskan dan kebolehan lentur semula jadi. Ia diperbuat daripada bahan yang ringan tetapi tahan lama yang beberapa kasut Springblade yang lain belum memilikinya lagi.

Pasukan kasut Springblade Solyce sebenarnya lebih kurang sama macam banyak kasut dalam koleksi ni. Ada banyak ruang di bahagian tumit, bahagian tengah kaki, dan bahagian hujung kaki untuk rasa selesa yang sangat. Menutup ruang luas tu adalah rasa seperti stokin dari fabrik dan sokongan daripada lapisan tambahan. Kasut ni ada dalam lebar sederhana. Saiznya tepat dan boleh dapatkan untuk lelaki dari saiz 6 hingga 15 dan untuk wanita dari saiz 4 hingga 12.


Tapak kasut ni diperbuat daripada 16 pisau yang diatur secara individu dengan arah ke hadapan untuk memacu pelari dengan setiap langkah. Adidas meluangkan masa yang baik selama 6 tahun untuk mencipta reka bentuk polimer ni bagi menawarkan ketahanan yang cemerlang dan respons yang agresif, tanpa mengira keadaan cuaca. Untuk melindungi dan untuk cengkaman yang lebih baik, bahagian bawah pisau dilapisi dengan getah karbon yang kukuh yang dipanggil AdiWear. Adiwear ni juga bahan yang dipercayai yang digunakan dalam tapak kasut larian popular, Adidas Duramo 9.

Peranan utama penyerap hentakan diuruskan oleh pegas Springblade. Oleh itu, Adidas letak sekeping EVA untuk penyerapan hentakan tambahan dan kekukuhannya pada bahagian tengah tapak kasut.


Bahagian atas satu keping dengan fabrik yang boleh bernafas berpadu dengan kulit dan lapisan sintetik untuk liputan dan sokongan bahagian tengah kaki. Penggunaan reka bentuk satu keping oleh Adidas memberikan Solyce bentuk yang lebih baik dan kemas yang membuatkan kasut kaki rasa selamat dan selesa. Busa lembut dalam lidah dan leher memberikan keselesaan sepanjang hari. Tali kasut yang rata mengekalkan keselesaan semasa berlari.

Facts

Update:
Terrain: Road
Arch support: Neutral
Weight: Men: 9.6oz | Women: 8.1oz
Heel to toe drop: Men: 10mm | Women: 10mm
Pronation: Neutral Pronation
Arch type: High arch
Use: Jogging
Strike Pattern: Heel strike
Distance: Daily running | Long distance | Marathon
Heel height: Men: 32mm | Women: 30mm
Forefoot height: Men: 22mm | Women: 20mm
Brand: Adidas
Width: Normal | Normal
Colorways: Black, Blue, Grey, Red, White

Adidas Springblade Solyce Pro Side

  • Dalamannya yang tebal dan tanpa jahitan pada kasut Springblade Solyce memberikan rasa yang sungguh selesa, ikut kata beberapa pelari.
  • Ada pelari yang percaya kasut ni memang dibina tahan lama berdasarkan pemerhatian dorang.
  • Bahagian atas satu keping yang disokong oleh kulit dan lapisan sintetik memberikan keselamatan yang bagus dan cengkaman bahagian tengah kaki
  • Kebanyakan pelari teruja dengan reka bentuk yang mencolok mata pada pegas Springblade ni
  • Banyak ulasan menganggap Solyce ni memang mencukupi untuk dipakai santai-santai.
  • Lapisan mesh yang terbuka memastikan larian yang boleh bernafas dan sejuk.

Adidas Springblade Solyce Contra Side

  • Sikit-sikit pelari rasa kasut ni agak berat lah.
  • Harga dia agak ketat bagi ramai pelari.
  • Pisau tu hadkan kegunaannya sebab tak boleh berfungsi dengan baik kat jalan berbatu atau berkerikil.

Bottom line

Walaupun prestasi koleksi Springblade selalu jadi bahan perdebatan, tak ada langsung keraguan pasal daya tarikan dia berdasarkan reka bentuk dan gaya yang unik. Pelari yang nak tarik perhatian dengan kasut larian neutral yang ada sokongan lengkung sederhana, keselesaan terbaik, dan bahagian atas yang boleh bernafas, memang pilihan terbaik la Solyce ni.

Is Adidas Springblade Solyce already available in Malaysia or even in Singapore...?
well, you can check Adidas Springblade Solyce around the internet... :), Or
You can check one of these site to find Adidas Springblade Solyce

Please feel free to comment your buying experience below and share your review to other readers

dan untuk anda pembaca dari Indonesia, jika kebetulan mampir di postingan ini juga bisa mencari Adidas Springblade Solyce di marketplace ini :

Catat Ulasan for "ADIDAS SPRINGBLADE SOLYCE"