KASUT UNDER ARMOUR SPEEDFORM SLINGRIDE SEMAKAN

Under Armour SpeedForm Slingride - Blue (1281998907)

Review Kasut Under Armour SpeedForm Slingride

Updates to Under Armour SpeedForm Slingride

  • Eh bro, the Under Armour SpeedForm Slingride ni memang power gila bagi Lari-lari kat jalan-jalan. Design dia memang cun, sesuai untuk kaki casual yang suka gaya. Bukan main style lagi bila pakai, baik nak Lari ke jalan atau jalan relax-relax dalam bandar.
  • Bahan kain dia pun high quality gila, atas tu ada SpeedForm® Technology, yang buat kasut ni melekat betul kat tapak kaki kita. Jalan pun selesa gila, tak rasa sakit-sakit. Dyneema® pun ada, fiber kuat gila, tapi still maintain durability tanpa kurangkan flex.
  • Mid-sole dia pulak, guna dua jenis foam power. Yang pertama boleh redakan hentakan bila kaki land, yang kedua springy, buat kaki kita boleh bounce balik dengan cun untuk toe-off yang power.
  • Sole dia guna rubber yang tahan lasak, boleh protect mid-sole dari kasar jalan. Ada la cushioning, flexibility, dan springiness untuk setiap langkah. Tak macam rubber lain, lembut sikit, tak keras. Ada flex grooves depan kaki, lagi power untuk toe-off. Best gila, bro!

Bro, kasut Under Armour SpeedForm Slingride ni saiz dia standard la untuk lari. Ada saiz untuk lelaki dan perempuan, ikut preference biasa. Lebar dia pun standard medium, selesa untuk yang kaki sederhana saiznya. Bentuk dia pun cam separuh bulatan, ikut lengkungan semula jadi kaki manusia. So, kalau kaki kau saiz tengah, memang sesuai la ni!

Under Armour SpeedForm Slingride Outsole

Bro, depa letak la blown rubber kat bawah kasut ni. Ni bukan main penting, bro, sebab dia protect foam bawah kasut dari jalan yang kasar tu. Pastu, dia punya traction power gila, memang setiap langkah kau tight dan precise. Rubber ni pun lentur, so kaki boleh gerak ala-ala natural, tak terkekang.

Best lagi, benda ni bukan satu kasut je guna. SpeedForm Slingshot 2 pun ada guna material outsole ni. Power gila!

Bro, diorang letak flex grooves ni macam ikut bentuk semula jadi kaki, terutama kat bahagian depan kaki. Ni la yang buat kaki kita boleh flex ala-ala bebas, baik time kaki land kat tanah atau time nak terbang balik. So, kaki kita leh gerak ala-ala natural tanpa rasa kaku. Power gila, bro!.

Bro, Charged Foam ni bahan power gila, dia punya cushioning memang tip-top. Fungsi dia antara lain, nak redakan hentakan kuat time kaki land, so kaki kita tak rasa sakit sangat. Macam dia jadi bodyguard untuk tapak kaki, buat kita selesa je walau jalan ke apa.

Micro G® ni foam yang sangat responsif. Dia macam buat bantalan kuat bila kaki land dekat tanah. Lagi satu, dia springy gila, so bila nak terbang balik tu, memang toe-off jadi lebih cun. Yang bestnya, dia tak senang teruk atau hilang kekuatan, so setiap kali pakai, rasa macam baru je. Efficient habis, bro!

Dengan teknologi UA SpeedForm®, Under Armour SpeedForm Slingride ni memang best untuk Larian Johor. Lari-lari tanpa risau pasal kulit melecet atau bengkak kaki. Nikmati larian dengan senang hati!

Ni, kasut ni guna fabrik Dyneema® tau. Ni material hebat dunia, dikatakan yang paling kuat. Tak senang nak koyak, tapi tak buat sistem penutup rasa kaku atau susah nak kendalikan.

Kat bahagian tengah kaki, ada unit Compression Zonel yang seamless tu, dia macam kunci kasut betul-betul kat situ. Benda ni buat peralihan dari tumit ke hujung jari kaki lagi cepat dan efisyen.

Ada Molded Seamless Heel Cup kat belakang kasut ni, dia buatkan tumit kukuh dan tak goyang-goyang. Lagi satu, dia memang hindarkan kasut terkeluar tak sengaja.

Facts

Terrain: Road
Arch support: Neutral
Weight: Men: 8.4oz | Women: 7.5oz
Heel to toe drop: Men: 6mm | Women: 6mm
Pronation: Neutral Pronation
Arch type: High arch
Strike Pattern: Midfoot strike
Distance: Competition
Heel height: Men: 23mm | Women: 23mm
Forefoot height: Men: 17mm | Women: 17mm
Brand: Under Armour
Width: Normal | Normal
Colorways: Black, Blue, Grey, Pink, Purple, White
Special editions: 2 special editions

Under Armour SpeedForm Slingride Pro Side

  • Ada seorang pengujian berkata yang Under Armour SpeedForm Slingride ni yang paling selesa yang dia pernah miliki. 
  • Banyak penari kata design dia cantik dan menarik perhatian. 
  • Berat kasut ni ringan, memang selesa untuk yang dah try. 
  • Reviewers pun perasan yang estetika yang cool ni buat kasut ni sesuai untuk pakai santai-santai.
  • Seorang pengguna tulis yang bahagian atas kasut ni memeluk kaki dia dengan kemas, tapi tak terlampau ketat. 
  • Bahagian atas ni dapat pujian sebab rasa macam pakai stokin je, dan tak menyakitkan kaki pengujian.
  • Unit busa di bawah kaki pun dapat pujian sebab bagi pengujian satu, dia dapat berikan keselesaan yang tepat tanpa rasa berat sangat.

Under Armour SpeedForm Slingride Contra Side

  • Seorang penilai punya kaki tergelincir dalam kasut ni masa dia lari, dan rasa tak selesa. 
  • Unit atas kasut ni dia rasa nipis untuk lari, dan dia tak yakin boleh tahan lama untuk banyak sesi larian

Bottom line

Under Armour SpeedForm Slingride dapat pujian sebab pembinaan berkualiti tinggi dan ciri-cirinya yang cekap. Banyak penari juga terkesan dengan rupa menariknya. Mereka kata kasut neutral ni bagus untuk lari dan pakai santai-santai. Keseluruhannya, kasut ni adalah satu penjenamaan yang berjaya.

Is Under Armour SpeedForm Slingride already available in Malaysia or even in Singapore...?
well, you can check Under Armour SpeedForm Slingride around the internet... :), Or
You can check one of these site to find Under Armour SpeedForm Slingride

Please feel free to comment your buying experience below and share your review to other readers

dan untuk anda pembaca dari Indonesia, jika anda singgah di postingan ini juga bisa mencari Under Armour SpeedForm Slingride di marketplace ini :

Catat Ulasan for "KASUT UNDER ARMOUR SPEEDFORM SLINGRIDE SEMAKAN"